Geslaagde mercato voor Topfanz

Topfanz

Topfanz specialiseert zich als Halens nichebedrijf in merchandising voor voetbalclubs uit België en Nederland. Om het groeiende succes bij te benen, realiseerden ze twee geslaagde transfers dankzij een online campagne.

De uitdaging

Topfanz is het geesteskind van Jo Appeltans. Als strategische merchandisingpartner helpt deze verborgen parel de fanbeleving bij professionele voetbalclubs naar een hoger niveau te tillen: de fanconsultants uit Halen staan professionele voetbalclubs in België (en stilaan ook daarbuiten) bij op vlak van aankoop, logistiek en marketing. Topfanz verstevigde het voorbije seizoen haar positie als marktleider. Daarom trok het de transfermarkt op, op zoek naar enkele gerichte versterkingen. Zowaar geen simpele opdracht, gezien de nijpende schaarste op de arbeidsmarkt.

Topfanz
Topfanz
Topfanz

Inhoud (strategie)​

  • Tijdens een voorafgaande brainstorm bepaalden we het ideale profiel voor de twee vacatures: naar welke mensen zijn we op zoek?
  • Daarnaast maakten we ook de omgekeerde oefening: wat maakt Topfanz als werkgever aantrekkelijk voor de verschillende profielen?
  • Ten slotte adviseerden we Topfanz omtrent de ideale opbouw / structuur van een vacaturetekst

Volledig logo

Woord logo

+ emotie (creativiteit)

De strategische krijtlijnen zijn de voedingsbodem voor een creatieve uitwerking:

  • De vacatureteksten zijn doorspekt met typische voetbaltaal, zodat potentiële kandidaten zich dadelijk aangesproken voelen: zo is de projectcoördinator de ‘dynamische middenvelder’ in het team, terwijl de medewerker back office de positie van ‘betrouwbare libero’.
  • De meeste teamleden van Topfanz delen een intense passie voor sport. Daarom kozen we in de campagne voor een specifieke visuele insteek: de knipoog naar FIFA – een game die bij heel wat sportfliefhebbers tot het vaste repertoire behoort – prikkelde de interesse van kandidaat-collega’s.

= magie (resultaten)

De voetbalgetinte vacatures – die verspreid werden via onder andere de nieuwsbrief en social media kanalen – raakten een gevoelige snaar: in totaal ontving Topfanz 77 sollicitaties, gespreid over twee vacatures.

0
Sollicitaties

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw

Op zoek naar een
vleugje magie?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars