Haal Idearté
in huis

Heb je nood aan extra krachten op jouw communicatie- of marketingafdeling, maar vind je niet het geschikte profiel? Of is het slechts tijdelijk en zoek je iemand die onmiddellijk inzetbaar is? Of werk je reeds met een bureau? Schakel het team van Idearté in en geniet van vier grote voordelen:

In veel bedrijven zijn er piek- en dalmomenten in de communicatie. Tijdens drukke periodes heb je drie mensen nodig, maar in de rustige zomermaanden misschien maar één iemand twee dagen per week. Dan biedt deze samenwerking de ideale oplossing. Zo speel je efficiënt en flexibel in op de noden van jouw communicatie- en marketingteam.

De ene dag heb je nood aan een designer, de volgende dag aan een copywriter en de dag erna een online marketeer. Iemand vinden die alles perfect kan, wordt een onmogelijke zoektocht. Daarom zetten we een multidisciplinair team in voor elke klant. En jij bepaalt dan wie je wanneer kan gebruiken. En die persoon staat natuurlijk in rechtstreekse lijn met de collega’s. Dus heeft de copywriter snel een professioneel beeld nodig? Dan is dat zo gefixt.

Geschikte kandidaten vinden is niet simpel, dat weten we. Bij Idearté hebben we echter de tools en de mensen om onze medewerkers volledig op te leiden. Het team dat we naar jou sturen is daardoor onmiddellijk inzetbaar. Geen eeuwigdurende sollicitaties, opzegperiodes of opleidingsweken. Zelfs geen investeringen in materiaal, want dat kunnen we zelf meebrengen. Voor elke medewerker hebben wij bovendien een back-up. Zo ervaar jij geen hinder van verlofperiodes, ziekte of dergelijke.

Als vliegende reporter sprokkelen we verhalen in jouw bedrijf of organisatie en werken we ze meteen uit: Van een case tot blog, van een social media post tot video.

Heb je nog geen marketingteam en zoek je een communicatiemanager die de basis uitzet?

Ben je op zoek naar (tijdelijke) versterking of een specifieke expertise om het communicatieteam aan te vullen?

HET STAPPENPLAN VOOR EEN ULTIEM PARTNERSHIP

Intake
Eens we jouw aanvraag ontvangen, nemen we contact met je op. We bekijken samen hoe jullie vandaag communicatie en marketing aanpakken, jullie uitdagingen en hoe Idearté jullie daarin kan versterken.
1
Voorstel
Op basis van het intake-gesprek doen we binnen de 48 uur een samenwerkingsvoorstel met het verwacht aantal werkuren per maand én de profielen die we aan jullie willen voorstellen.
2
Kennismaking
We plannen een gesprek in met één of meerdere van onze experten, zodat jullie samen kunnen bekijken of er een match is.
3
Kick-off
Bij Idearté huur je geen freelancer, je geniet van een volledig netwerk. De persoon bij jou wordt bijgestaan door het volledige team van Idearté. Daarom organiseren we een  kick-off / rondleiding met het dedicated team: inhouse hero, grafisch vormgever, copywriter, strateeg,... Iedereen die voor jouw organisatie werkt.
4
Opvolging
Minimum één strateeg van Idearté blijft altijd betrokken. Op regelmatige basis spreken we af om het werk kritisch en strategisch te evalueren en optimaliseren.
5

ENKELE VOORBEELDEN

(Stads)magazine

Voor steden en organisaties met een maandelijks magazine is het makkelijker dat onze copywriter en DTP-er maandelijks een paar dagen bij de klant ter plaatse werken. Zo kan je makkelijk verhalen uitwerken en verlopen de correcties extreem vlot.

Social media beheer

Voor een organisatie zonder communicatieteam is het logisch om je social media uit te besteden. Om veel mailverkeer te vermijden én korter op de bal te kunnen spelen sturen we onze vliegende reporter twee halve dagen per maand naar het bedrijf. We maken filmpjes en foto’s, sprokkelen wat verhalen en plannen meteen alles in.

Communicatie-consulting

Je werkt als communicatie- of marketingprofessional voor een bedrijf maar ziet soms door het bos de bomen niet meer. Dan kan het handig zijn om een maandelijkse afspraak te hebben met één van onze communicatiestrategen. Samen zetten jullie de grote lijnen uit en kan jij vervolgens weer aan de slag.

Kickstart hero

Heb je nog geen marketingteam en zoek je een communicatiemanager die de basis uitzet? Dan is dit allicht een betere oplossing:

 

  • Het is goedkoper en flexibeler dan dat je meteen iemand fulltime in dienst moet nemen. Voor €1000 per maand heb je bijvoorbeeld al heel wat uren. En doordat iedereen in zijn expertise werkt, kunnen we veel meer in één uur.
  • Je haalt meteen heel veel kennis in huis, zodat je je communicatie van bij de start strategisch kan aanpakken
  • Buiten de informatie over jouw dienst of het product, moet je zelf geen opleidingen voorzien. Jij kan je dus bezighouden met waar je echt goed in bent.
  • Indien het communicatiebudget groeit kan jouw kickstart hero helpen met de sollicitaties en deze persoon opleiden.

Vul de calculator in en ontvang een offerte

Boost hero

Ben je op zoek naar (tijdelijke) versterking of een specifieke expertise om het communicatieteam aan te vullen? Dan kan een boost hero jou waarschijnlijk helpen:

 

  • Het is de ideale oplossing voor tijdelijke vervangingen, want je verliest geen tijd aan opleidingen en dergelijke.
  • Je hebt onze expert in huis, waardoor je nog makkelijker en sneller feedback kan geven.
  • Je kiest niet voor de kennis van één persoon, maar de ondersteuning van een volledig communicatieteam. Zo heb je een sparring partner voor elke uitdaging.
  • Indien de communicatienood verandert, wijzig het aantal uren dat onze medewerkers komen. Zo speel je zo efficiënt mogelijk in op pieken en dalen.

Vul de calculator in en ontvang een offerte

Op zoek naar
een vleugje magie?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars