Wat als … je een communicatiebureau als marketingafdeling inzet?
Avant Machinery
AVANT Machinery is een sterk familiebedrijf, gespecialiseerd in de verkoop, verhuur en service van compacte grondverzetmachines en hoogtewerkers. Als dé invoerder van AVANT-knikladers en Leguan hoogtewerkers in België en Nederland, schakelde het bedrijf onze club in als hun gloednieuwe marketingteam. Wij kropen met veel plezier achter het stuur om hun campagnes op vol vermogen te laten draaien.
Inhoud (strategie)
Het toppunt van samenwerking? Daar is onze relatie met AVANT een sprekend voorbeeld van. We werken niet sámen met een marketingteam. We zíjn het marketingteam. In dat kader geniet AVANT van heel wat voordelen.
Zo kan het bedrijf onder meer:
– Een beroep doen op elke denkbare communicatie-expertise.
– Altijd rekenen op onmiddellijk beschikbare teamleden.
– Ideeën aftoetsen met een club vol creatievelingen.
Terwijl we doorlopend paraat staan voor opdrachten, zijn er ook onze wekelijkse meetings met het AVANT-team om alle lopende en toekomstige projecten te bespreken. Ook de laatste nieuwigheden binnen het bedrijf krijgen we op die momenten mee.
+ emotie (creativiteit)
Via alle communicatiekanalen zorgen we ervoor dat AVANT visueel even krachtig overkomt als hun knikladers en hoogtewerkers werkelijk zijn. Op social media resulteert dat bijvoorbeeld in vlotte montages met eigentijdse muziek en verrassende geluidseffecten. Offline kiezen we dan weer voor korte en krachtige verwoordingen, overzichtelijke infographics en sprekend beeldmateriaal.
= magie (resultaten)
Een sprekend praktijkvoorbeeld van het voordeel van een inhouse-samenwerking. In een van onze gesprekken kwam naar boven dat AVANT omwille van stevige groei op zoek was naar tien nieuwe collega’s. Spek naar de bek van onze HR-specialisten. En dus trapten we meteen onze wervingsmachine op gang.
Naast een rekruteringsfolder, banners en social media zetten we samen met AVANT twee jobdagen op in hun showroom. Een bijhorend persbericht lokte heel wat geïnteresseerden naar het event, waardoor tijdens de jobdagen zelf maar liefst acht vacatures ingevuld werden. Zelfs TVL kwam poolshoogte nemen.