PUBLIC RELATIONS

Krijg stevig vat op hoe anderen over jezelf of je organisatie denken. Met een creatieve persactie of een alternatieve PR-techniek om de publieke indrukken over jouw merk te sturen. 

Opvallen met creativiteit

Een innovatief product, een explosieve groei of gewonnen award: als bedrijf krijg je regelmatig de kans om de aandacht van het brede publiek te vangen. Dankzij PR – voluit Public Relations – toon je jouw bedrijf aan de buitenwereld. De (traditionele en online) media, stakeholders (belangengroepen, influencers,…) én je eigen kanalen vormen een vitrine, waarin je jouw bedrijfsnaam kenbaar kan maken.

 

Een public relations strategie kan je niet vergelijken met een met advertenties beladen campagne. Verwacht je bijvoorbeeld niet aan 20% meer omzet de dag nadat jouw bedrijf de krantenpagina’s heeft gesierd. Daar bestaan andere communicatiemiddelen voor. Over de inhoud van een PR-strategie denken we echter wél net zoals een campagne. Met een creatieve insteek heb je namelijk altijd een streepje voor.

PR is een marathon, een inspanning op langere termijn. Geen commerciële sprint.

Laat je verhaal door anderen vertellen

In tegenstelling tot bij marketing, laat je bij PR je verhaal door anderen vertellen om de publieke opinie te beïnvloeden. Dat doe je door de inzet van nieuwskanalen (pers/journalisten), stakeholderskanalen (leveranciers, aandeelhouders, domeinexperten, belangengroepen, …), persoonlijke kanalen (als directeur/eigenaar) en employerkanalen (via medewerkers).

In het Idearté-model zijn PR & marketing
in balans voor een sterk merk

cases waar we trots op zijn

Vermeiren
Clash of the Volvo's
Asster

Op zoek naar
een vleugje magie?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars