Jansen Building lanceert klimaatplafonds met guerilla-actie

Jansen Building

De zomer van 2019 gaat de geschiedenisboeken in als een van de warmste ooit gemeten. Bedrijven, ziekenhuizen en horecazaken kreunden onder de hitte. De lancering van het KAY-klimaatplafond van Jansen Building Company kwam dan ook geen moment te vroeg. Maar hoe bracht de bouwgroep zijn baanbrekende plafonds onder de aandacht van drukbezette architecten – de vrouwen en mannen bij wie de installatie van een plafond begint? Wel, met een ware guerilla-actie, die op heel wat bijval kon rekenen.

De uitdaging

KAY is een intelligent plafondsysteem dat koeling, verwarming, verlichting, ventilatie en akoestiek integreert. Niet alleen heeft het een strak design, het product is ook erg gebruiksvriendelijk en verbruikt een minimum aan energie. Daar willen architecten dus ongetwijfeld van op de hoogte gebracht worden. Ervaring leert echter dat deze doelgroep vaak moeilijk te bereiken is.

Inhoud (strategie)

Een groots product vraagt om een groots offensief om het land te bekeren. Insert de creatieve denktank van Idearté. Samen bedachten we een frisse guerilla-actie – en dat mag je behoorlijk letterlijk nemen.

+ emotie (creativiteit)

Drie weken lang bezocht Jansen Building Company architectenbureau na studiebureau met heerlijke ijsjes, waar ze keer op keer met open armen werden ontvangen.

= magie (resultaten)

Naast de branding van de actie, namen we bij Idearté ook de pr voor onze rekening. Een uitgekiend persbericht – dat de nodige nieuwswaarde bevatte over de warme zomer en het effect daarvan op de productiviteit van werknemers – werd nationaal opgepikt door de pers.

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Kan jij ook een creatieve productlancering gebruiken?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars