ITZU brengt 3 identiteitspijlers
met succes tot leven

ITZU

Voor de merkprofilering van bedrijven en organisaties stappen we bij Idearté af van ellenlange teksten over de missie en visie. Die komen in het beste geval tegen de muur te hangen, maar verdwijnen meestal toch meteen in een gesloten lade. Wij brengen de essentie van een missie en visie liever terug tot drie magische identiteitspijlers: een inhoudelijke (USP), emotionele (ESP) en maatschappelijke (VSP) pijler. Oftewel: inhoud + emotie = magie. Vervolgens vertelt de daaruit afgeleide elevator pitch het volledige verhaal in enkele zinnen.

In het geval van HR- en Facilitaire dienstverlener ITZU lopen vooral duurzaamheid en innovatie als rode draad doorheen hun verhaal. Verschillende creative thinking sessies per deelbedrijf leidden ons tot de formule ‘Talent expert + Sustainable partner = Growing together’ en tot de conceptuele invulling van de drie pijlers.

talent expert

+ sustainable
partner

= growing

together

TALENT EXPERT

ITZU Inspirators maandelijks aan het woord

De beste manier om je expertise binnen een bepaald vakgebied aan te tonen, is door op regelmatige basis je kennis uitgebreid te delen. Voor de blogposts van ITZU werken we per item samen met de persoon/personen die daar binnen elk deelbedrijf van de organisatie het best voor geplaatst zijn. Hen doopten we tot ITZU Inspirators.

Online jobfestival brengt werkgevers en kandidaten samen

Op het virtuele ITZU XPLORE FESTIVAL konden werkzoekenden naast verschillende dj-sets ook nog eens een nieuwe job meepikken. Geïnteresseerden wandelden virtueel binnen op een moment dat hen het beste uitkwam. Eens binnen ontdekten ze vacatures, gingen ze in verschillende festivaltenten live in gesprek met jobconsulenten en konden ze meteen solliciteren voor de jobs die hen aanspraken. Een laagdrempelig platform voor werkzoekenden in Vlaanderen en Wallonië om hun jobmatch te vinden.

Belangrijke PR-stappen in partnership met KRC Genk

Sinds 2019 is ITZU shirtsponsor van KRC Genk. Beide organisaties sloegen de handen meermaals in elkaar om talentvolle mensen te helpen in hun zoektocht naar een nieuwe uitdaging. Zo kon iedereen die een nieuwe job zocht, zich kandidaat stellen voor het ‘Elftal aan talenten’, dat we vervolgens promootten naar de gezamenlijke business community van ITZU en KRC Genk. Daarnaast zorgden de partners samen voor een unicum in het Belgische voetbal: de Limburgse topclub stelde een Chief Cleaning Officer aan. Een geboren en getogen Genkenaar die over de hygiëne waakt tijdens de verplaatsingen van de club.

Itzu Home verkoopt kostbare ‘KwaliTijd’ aan drukbezette gezinnen

Terwijl ons professioneel leven al een hele hap uit ons tijdsbudget neemt, groeien ook onze privé-ambities gestaag. De weinige vrije tijd die ons nog rest, stouwen we vol met activiteiten. Een week voelt namelijk niet compleet zonder een aantal uurtjes sporten, leuke avonden met vrienden of de laatste nieuwe Netflix-serie. Doe daar nog wat ‘wanderlust’ en een stel kinderen bij, en je komt gegarandeerd tijd tekort om je to-dolijst af te werken. Dienstenchequebedrijf Itzu Home speelt in op de nood aan meer vrije tijd door mensen zogenaamde ‘KwaliTijd’ aan te bieden. Een PR- en socialmediacampagne boordevol getuigenissen zetten de boodschap kracht bij.

… en spreekt sollicitanten aan in hun eigen taal

Uit ervaring weet Itzu Home dat haar kandidaat-huishoudhulpen het Nederlands of Frans vaak niet als moedertaal hebben. Om alle kandidaten duidelijk te informeren en hen meteen een warm gevoel te geven, zette het dienstenchequebedrijf een doelgroepgerichte wervingscampagne op in zowel het Arabisch, Engels, Italiaans, Pools als Spaans. Compleet met aangepaste beeldvorming en een eigen one-page website voor elke taal en cultuur.

SUSTAINABLE PARTNER

SDG-pionier ITZU inspireert bedrijfswereld tijdens Sustainability Day

ITZU is een van de pioniers op vlak van duurzaamheid in ons land. Om haar impact verder te vergroten, organiseerde de HR- en facility-specialist de eerste Sustainability Day. Op dit congres deelde het kruim van de Belgische bedrijfswereld haar ervaringen inzake duurzaam ondernemen. Zo inspireerde en motiveerde ITZU andere bedrijven om net als hen deze kaart te trekken.

Offertewebsites vervangen lijvige papieren bundels

Niks zo handig om een berg aan informatie op een overzichtelijke manier te presenteren als een strakke website. Om uitgebreide offertes bij klanten aan te bieden, stapt ITZU af van weinig aantrekkelijke en overweldigende dossiers. In plaats daarvan krijgt de klant toegang tot een website, volledig op maat van hun bedrijf en de opdracht. Duidelijk, interactief en anders dan de doorsnee offertes die bedrijven aankrijgen.

Itzu Cleaning inspireert met duurzaamheidsverslag

Meer dan eens vervagen termen als ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ en ‘duurzaam ondernemen’ tot containerbegrippen. Bedrijven gebruiken ze te pas en te onpas, maar gaan er in de praktijk amper mee aan de slag. Als SDG Pioneer mocht ITZU het internationaal erkende duurzaamheidscertificaat van de VN in ontvangst nemen. En binnen het Unitar SDG Champion traject zetten ze hun duurzame ambities kracht bij. Een kleurrijk en krachtig duurzaamheidsverslag doet hun aanpak tot in de kleinste details uit de doeken.

GROWING TOGETHER

Nieuwe websites als belangrijke communicatieschakel

De website van je bedrijf of organisatie zal altijd een belangrijk visitekaartje blijven. Bovendien is het dé plek om conversies te realiseren, van een inschrijving voor je nieuwsbrief tot een effectieve contactname. Voor verschillende deelbedrijven van ITZU ontwikkelden we een gloednieuwe website. Allemaal uitgerust met de laatste SEO-technieken, blogposts en flows om conversie te optimaliseren.

Podcast vanuit de enige echte ITZU Butterfly Bar

In de ITZU Butterfly Bar – een gezellige bar in de kelder van het ITZU-hoofdkwartier – vertellen klanten hoe ze hun samenwerking met ITZU ervaren, en welke resultaten daar al uit voortvloeiden. Terwijl Ideartéaan Stijn Verdickt de klant interviewt, shaket Robrecht Hendrickx van Itzu Training een heerlijke cocktail bij elkaar. In de video-versie van de podcast krijg je dus een leuk extraatje te zien.

Bedrijven gebruiken ITZU GroeiGids als leidraad voor HR

Je bedrijf duurzaam laten groeien? Het is misschien wel de grootste uitdaging waar bedrijven vandaag voor staan. Terwijl vroeger de aandacht vooral naar productiviteit en winstoptimalisatie ging, breng je vandaag meer en meer de menselijke factoren in rekening. Talentontwikkeling komt op hetzelfde schap als service, innovatie en waardecreatie te staan. Het is intussen duidelijk dat de kracht van gezonde groei in de ontwikkelingsmogelijkheden van je medewerkers schuilt. Met de inspiratie in hun GroeiGids helpt ITZU bedrijven vanuit hun eigen ervaring en expertise zaadjes planten én duurzame resultaten oogsten.

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Ook op zoek naar een
communicatiepartner voor duurzame groei?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars