INTERNE COMMMUNICATIE STRATEGIE

Het is een ware puzzel om de juiste mensen te vinden, te overtuigen bij jouw bedrijf te komen werken, een vlotte onboarding aan te bieden en hen daarna aan boord te houden. Komt er nog eens bij dat je wil vermijden dat bedrijfsmededelingen niet op de juiste manier aankomen (of nog erger, een eigen leven beginnen leiden).

Gelukkig bestaan er technieken en tools om jouw interne communicatie te organiseren én creatiever aan te pakken. Zo krijgt iedereen de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal.

Creatieve HR-communicatie

Interne communicatie is een vak apart. Maar het loont om vanaf de eerste kennismaking met de nieuwe medewerker het verschil te maken met originele communicatie. Want zo smeed je een ijzersterke band met collega’s die extra gemotiveerd aan boord blijven.

Je interne communicatiestrategie bepaalt welke rol je medewerkers spelen bij het behalen van je bedrijfsdoelstellingen. Je reikt hen de nodige tools aan en zorgt ervoor dat ze gedurende het hele proces betrokken en gewaardeerd voelen.

De positieve impact van effectieve interne communicatiestrategie:

  • Sterk teamgevoel dankzij gezamenlijke doelstellingen.
  • Medewerkers voelen zich betrokken bij je strategische doelstellingen (waardoor talent aan boord blijft).
  • Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn productiever.
  • Medewerkers zijn gemotiveerd om samen te werken.
  • Je creëert een gezonde omgeving voor feedback
  • Je kan sneller reageren op problematische situaties of voorkomt deze zelfs.
  • Je stimuleert kennisdeling doorheen de organisatie.
  • Medewerkers krijgen meer zelfvertrouwen.

cases waar we trots op zijn

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw
Unicraft
Coyoto
Lyceum Genk
Provincie Limburg

Op zoek naar
een vleugje magie?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars