Maaseik profileert zich als de stad aan het water, waar natuur en historische creativiteit samenvloeien. Deze nieuwe strategie komt voort uit co-creatie (brainstorms en interviews) met 107 inwoners, medewerkers en beleidsmakers en uit zich in een stijlvol logo en gedurfde baseline: het watermerk.
Inhoudelijke profilering
Uit de brainstormsessies komen de Unique, Emotional & Value Selling points van stad Maaseik naar boven:
Natuurlijk water (USP) + Historische creativiteit (ESP) = Duurzame verbinding (VSP)
Visuele profilering
Visueel volgen we twee stromingen. Enerzijds 'less is more & authentiek', anderzijds 'artistiek & kleurrijk'.
Gotham is een
geometrisch sans-serif
elektronisch lettertype,
ontworpen door de New
Yorkse typograaf Tobias
Frere-Jones in 2000. Deze
hedendaagse typografie
- met internationale allure
- strookt dan ook met de
uitgesproken ambitie van
de Stad Maaseik.
De kleuren blauw, de kleur
van het water, en paars,
de kleur van historische
creativiteit verbinden zich
met elkaar in een gradient.
Dit verloop geeft innovatie,
verbinding, beweging en
welvoelen weer.
Het beeldlogo is gevormd
door een verbinding van de
letter M en een watergolf.
Visueel maak je ook een
associatie met een kroon
en een watermerk