Verbindende citymarketing

Stad Maaseik

Maaseik profileert zich als de stad aan het water, waar natuur en historische creativiteit samenvloeien. Deze nieuwe strategie komt voort uit co-creatie (brainstorms en interviews) met 107 inwoners, medewerkers en beleidsmakers en uit zich in een stijlvol logo en gedurfde baseline: het watermerk.

Inhoudelijke profilering

Uit de brainstormsessies komen de Unique, Emotional & Value Selling points van stad Maaseik naar boven:

Natuurlijk water (USP) + Historische creativiteit (ESP) = Duurzame verbinding (VSP)

Visuele profilering

Visueel volgen we twee stromingen. Enerzijds 'less is more & authentiek', anderzijds 'artistiek & kleurrijk'.

Gotham is een geometrisch sans-serif elektronisch lettertype, ontworpen door de New Yorkse typograaf Tobias Frere-Jones in 2000. Deze hedendaagse typografie - met internationale allure - strookt dan ook met de uitgesproken ambitie van de Stad Maaseik.

Stad Maaseik
Stad Maaseik
Stad Maaseik
Stad Maaseik

De kleuren blauw, de kleur van het water, en paars, de kleur van historische creativiteit verbinden zich met elkaar in een gradient. Dit verloop geeft innovatie, verbinding, beweging en welvoelen weer.

Stad Maaseik
Stad Maaseik
Stad Maaseik
Stad Maaseik

Het beeldlogo is gevormd door een verbinding van de letter M en een watergolf. Visueel maak je ook een associatie met een kroon en een watermerk

Stad Maaseik

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw

Hulp nodig bij jouw
merkstrategie?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars