Fictief wonderdrankje brengt Limburgers in contact met eerstelijnspsycholoog

GGZ (Geestelijke Gezondheidszorg)

1 op de 5 Limburgers kampt met lichte mentale klachten, zoals angst of stress. Slechts een handvol daarvan zoekt hiervoor echter psychologische hulp, waardoor die sluimerende problemen alleen maar dreigen te verergeren. Daarom lanceren de netwerken Geestelijke Gezondheid Limburg (GGZ Limburg) de ‘eerstelijnspsycholoog’: een groep psychologen en orthopedagogen met wie je op korte termijn een professioneel gesprek kan aanknopen wanneer er iets knaagt. Het doel is om tegen eind 2023 18.000 Limburgers aan te moedigen om hun drempelvrees te overwinnen. Een stevige ambitie die om een opvallende campagne vraagt.

Fictief wonderdrankje

Als het over gezondheid gaat, geloven heel wat mensen in wondermiddeltjes. Denk maar aan de clickbait-advertenties die voorspiegelen dat je 30 kilogram kan verliezen in 2 weken tijd. Daarom trekt GGZ Limburg de aandacht met het fictieve ‘wonderdrankje’ Happy Juice. Dat zorgt er zogezegd voor dat je je ‘instant happy’ voelt.

 

Wie de campagne voorbij ziet komen, ontdekt echter al snel de achterliggende boodschap: mirakels bestaan niet. Maak liever echt werk van psychologische problemen, door een gesprek aan te knopen met een eerstelijnspsycholoog.

GGZ

Overdrijven met hoofdletter ‘O’

In deze campagne voor GGZ Limburg moet alles ‘fake’ aanvoelen. Dankzij de felle kleuren van onze Happy Juice en de overdreven claims die errond hangen, valt de boodschap bij een erg brede doelgroep op.

 

De combinatie van de opzichtige visual en gewaagde uitspraak – ‘Drink and feel happy again’ – dient echter enkel als verleidelijke verpakking. Al snel verduidelijkt de campagne dat je net niet op zoek moet gaan naar zulke wondermiddeltjes, en best professionele hulp zoekt.

GGZ
GGZ

Happy Juice is overal

‘Happy Juice’ mag dan misschien een fictief drankje zijn … als promotiemateriaal bestaan de brikjes echt. Wie zich aan een slokje waagt, krijgt wel gewoon water binnen. Ook gezond voor lichaam en geest, trouwens. 

‘Fake news’ als ‘real news’

Ook bij de pers sprong deze kleurrijke campagne in het oog. Onder meer Het Laatste Nieuws, VRT NWS, Radio 2 en TV Limburg hielpen de boodschap verspreiden.

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw

Ook op zoek naar een creatieve opvallende campagne?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars