Schoonmaakbedrijf krijgt gedurfde visuele identiteit met tribal invloeden

Poetskracht

Het team – oftewel de tribe – van Poetskracht put energie uit de meest uiteenlopende schoonmaakopdrachten, van een wekelijkse schoonmaakbeurt voor kantoren en trappenhallen tot een eenmalige opkuis van sociale woningen. Bovendien combineren deze strijders hun kennis en ambitie met respect voor mens en planeet. Wij ontwikkelden een impactvolle branding met onder meer een nieuw logo en een overtuigende website die hun merkverhaal versterken.

Inhoud (strategie)

Een brainstormsessie is altijd de eerste stap op weg naar een doordachte brandingstrategie. Ook samen met Poetskracht lieten we de ideeën rijkelijk stromen, nadat we van hen de vraag kregen om de profilering van hun merk vorm te geven. Tijdens onze creatieve brainstorm stonden we onder meer stil bij de onderscheidende factoren van het schoonmaakbedrijf, hun identiteit, hun waarden, de doelgroepen die we willen bereiken en de communicatiemiddelen die daarvoor nodig zijn. Wat begint met enkele losse ideeën, eindigt elke brainstorm opnieuw met waardevolle input rond een merk, product of dienst.

Poetskracht

+ emotie (creativiteit)

Ook het nieuwe woordlogo combineert de verschillende waarden van het merk. Enerzijds is er het strakke ‘Greycliff CF’ lettertype, dat de professionaliteit en het kwalitatief werk van alle medewerkers benadrukt. Anderzijds zijn de statige letters opgevuld met ‘tribal’ patronen en texturen in felle kleuren. Deze laten je de authenticiteit en gezamenlijke ambities van het team voelen.

 

Terwijl we het tribal thema in elk communicatiemiddel doortrekken, blijft eenvoud troef. Poetskracht wil vooral dat geïnteresseerden hun boodschap begrijpen in één oogopslag. Daarom kiest Poetskracht zowel op hun nieuwe website als op de verschillende socialmediakanalen voor een duidelijk onderbouwd en samenhangend verhaal met inspirerende beelden. Krachtig en transparant communiceren staat voorop.

Poetskracht

Poetskracht is een waardegedreven organisatie. Hun rationele én emotionele waarden hebben invloed op zowel op hun klanten als hun medewerkers. Die balans tussen ratio en emotie kan je als de beknopte samenvatting van Poetskracht zien: een sterke onderneming met ambitieuze groeiambities, die de mens altijd vooropstelt. De specifieke waarden achter de kracht van Poetskracht schuilen achter elke afzonderlijke letter van het woord zelf: kennis & motivatie, resultaatgericht, ambitieus, communicatief, hulpvaardig, topteam.

 

Om naast de waarden ook de missie en visie van deze resultaatgerichte impactmakers krachtig te formuleren, gieten we hun inhoudelijke identiteit in drie heldere pijlers: ‘krachtige mensen + ambitieuze innovaties = propere resultaten met impact’.

Poetskracht
Poetskracht

= magie (resultaten)

De krachtige en tegelijkertijd warme content leidde op een maand tijd tot bijna 200 volgers op Facebook en 100 op LinkedIn. Een snelle toename die ook op het vlak van wervingscommunicatie voor een relevante doelgroep zorgt.

Poetskracht

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw

Op zoek naar een vleugje magie?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars