Origiwalls schitteren tijdens zomeractie

BAJ Beton

BAJ Beton en Idearté delen een voorliefde voor originaliteit. Terwijl BAJ al meer dan 30 jaar innovatief uit de hoek komt met hun betonpanelen in verschillende structuren en kleuren, riepen ze onze hulp in voor een even inventieve campagne en strategie rond de panelen.

Zeg niet 'betonpaneel', maar ...

Idearté doopte de duurzame betonpanelen in 16 verschillende kleuren en texturen om tot ‘Origiwalls’. Een term die zowel de pioniersrol van BAJ als de originaliteit van de panelen in de verf – of moeten we ‘hars’ zeggen – zet.

BAJ folder
BAJ Beton

Een zomer vol warme leads

BAJ Beton wil – samen met hun officiële dealers in heel België – zoveel mogelijk mensen een oase van rust bezorgen, in hun eigen tuin. Tijdens hun zomeractie stond leadgeneratie dus op de eerste plaats.

Inhoud (strategie)

Zowel via social media als via nieuwsbrieven spoorden we particulieren aan om deel te nemen aan de zomeractie. Geïnteresseerden kregen twee opties om kans te maken op een fles Belgische Double You gin:

  • De kleuren- en structurenwaaier van BAJ Beton downloaden (via de website of rechtstreeks via leadadvertenties)
  • Zelf hun offerte berekenen via de online tool van BAJ

In beide gevallen bezorgden de deelnemers gegevens die BAJ Beton nadien voor remarketingcampagnes gebruikt. De winnaars (1 winnaar voor elke BAJ-dealer) konden hun prijs afhalen bij hun dichtstbijzijnde handelaar.

 

Bovendien bezorgden we alle officiële BAJ-dealers een eigen contentpakket om deze actie moeiteloos te delen via hun eigen social media en nieuwsbrief. Ook voor hun fysieke zaak voorzagen we campagnemateriaal

 

 

BAJ Beton
BAJ Kleurenwaaier

+ emotie (creativiteit)

Om de kracht van een meer uitgediepte samenwerking met de BAJ-dealers ten volle te benutten, zetten we een creatief pilootproject op rond de officiële BAJ-handelaar in regio Sint-Truiden. Verschillende filmpjes waarin de handelaar zelf schittert, werden via social media zeer specifiek gepromoot naar een regionaal doelpubliek. In eerste instantie een punt van herkenning voor toekomstige klanten uit de streek. In de tweede plaats een kwalitatieve getuigenis naar toekomstige BAJ-handelaars toe.

= magie (resultaten)

De zomeractie bereikte vlot haar doel met maar liefst 384 leads, meer dan 300.000 bereikte personen op social media en 20% meer webpagina’s die bezocht werden per sessie op de website. Ook de informatie op de website die losstond van de zomeractie, werd dus lustig geconsumeerd.

0
leads
0
bereikte personen op socials
+ 0 %
bekeken pagina's per sessie op de website

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw

Op zoek naar een
kleurrijke mix van communicatiemiddelen?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars