Persstrategie
Open je een nieuw gebouw, heb je een leuk product ontwikkeld, organiseer je een tof event …? Dan is dat een uitgelezen kans om op een positieve manier in de media te verschijnen. Want persaandacht is onbetaalbaar, een creatieve persactie niet peperduur.
En bovendien effectief: een redactioneel artikel is geloofwaardig en wordt niet enkel door klanten, maar ook door leveranciers, overheden, (toekomstige) werknemers … gelezen.
Bezorg ons een nieuwsitem of eerste versie van je persbericht en we gaan samen concreet aan de slag om jouw bedrijf of organisatie op de voorpagina te krijgen.
Aanpak persstrategie
- De nieuwswaarde van jouw bedrijf of organisatie (welke verhalen schuilen er in jouw kantoor?)
- De toon en inhoud van een krachtig persbericht (welk verhaal breng ik, en hoe?)
- Het belang van een correcte perslijst (welke journalisten schrijf je aan?)
- De finesses van een geslaagde persconferentie (voorbereiding, draaiboek, opvolging)
- Monitoring van je resultaten (wat brengt een persactie op?)
Doelgroep
- Zaakvoerders
- Communicatiemanagers/-medewerkers
Inbegrepen
- cursusmateriaal
Praktische info
- Incompany bij jou op kantoor
- Mogelijkheid tot subsidie via kmo-portefeuille
“Communiceren naar de pers? Dat is als hengelen naar een overbeviste vijver. Het komt er dus op aan om het aas aan je vislijn voldoende sappig te maken. In deze workshop doorgrond je de truken van de journalistieke foor. Ondertussen doorlopen we alle stappen van een gesmeerd persmoment: van uitnodiging over actie en tekst tot monitoring.”