Communicatiestrategie uitwerken en meten
Roepen in de woestijn zet geen zoden aan de dijk. Maar met een doordachte communicatiestrategie en de juiste timing surf je op de aandachtsgolven van je doelgroep. Hoe je daartoe komt? Gebruik de verschillende fases van de customer journey als leidraad.
Aanpak communicatiestrategie uitwerken en meten
- analyseer jouw doelgroep aan de hand van buyer persona’s
- bepaal jouw doelstellingen (per doelgroep)
- analyseer de customer journey
- stel een actiegericht communicatieplan op om jouw doelstellingen te bereiken (marketing + public relations)
- bepaal kpi’s en leer jouw resultaten meten
Voor wie is deze opleiding geschikt?
Deze workshop is bedoeld voor iedereen die bezig is met communicatiestrategie, marketing en sales:
- Marketing managers
- Medewerkers communicatie
- B2B én B2
Inbegrepen voor deelnemers
- marketing messaging framework
- persona fiche
- template communicatieplan
Praktische info
- Incompany bij jou op kantoor
- Mogelijkheid tot subsidie via kmo-portefeuille
“Idearté combineert creativiteit altijd met strategie. Want originaliteit is maar de helft van een succesvolle communicatiestrategie. Om die aanpak gericht bij te sturen, leer je in de workshop hoe je de resultaten analyseert, correct interpreteert en efficiënt bijstuurt.”