(SEO)-COPYWRITING

“Er was eens…”. Elk intrigerend verhaal begint met prikkelende woorden. Dat geldt voor Sneeuwwitje en Assepoester, maar ook voor merken en bedrijven, voor politici en sociale ondernemingen. Sterke teksten laten dromen, denken en doen. Ze slepen je mee in het verhaal en laten een onuitwisbare indruk na. In combinatie met de juiste vormgeving zijn ze onmisbaar om magie te creëren in communicatie.

Scoren op Google

“De beste plaats om een lijk te verbergen is op de tweede pagina van Google.” Klinkt best grappig, maar is het eigenlijk niet. Slechts een klein percentage van het online zoekverkeer geraakt voorbij die cruciale eerste resultatenpagina. SEO-copywriting brengt daar verandering in. Aan de hand van een zoekwoordenanalyse schrijven we teksten die geoptimaliseerd zijn om te scoren op Google.

Copywriting voor offline communicatie

SEO-copywriting is belangrijk. Want je wil online op de radar geraken bij klanten. Maar de geur van een pas gedrukt magazine opsnuiven of een verrassende uitnodiging in de bus krijgen, dat is toch ook een prachtig gevoel? Van interviews afnemen tot teksten (her)schrijven: wij bewaken de identiteit van je merk en stemmen de inhoud af op jouw lezer.

Bepaal jouw tone of voice

De tone of voice van je bedrijf toont wie je bent. Je schrijfstijl helpt dus je beoogde doelgroep(en) aantrekken. Om de juiste stijl te vinden, gaan we samen met jou aan de slag met het praktische model ‘DISC’. Dat geeft weer hoe je overkomt in je communicatie met je omgeving.

 

Dankzij de DISC-oefening kom je te weten welke (combinatie van) eigenschappen bij jouw doelgroep en/of je bedrijf passen:

  • D (Dominerend, Daadkrachtig & Direct)
  • I (Influencer, Inspirerend & Interactief)
  • S (Stabiel, Sociaal & Ondersteunend)
  • C (Consciëntieus, Correct & Calculerend)

cases waar we trots op zijn

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw
Unicraft
Coyoto
Lyceum Genk
Provincie Limburg
Topfanz
CC De Bogaard

Op zoek naar
een vleugje magie?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars