DUURZAAMHEIDS-COMMUNICATIE
Wij vertalen jouw duurzame ambities en succesverhalen naar storytelling die jouw gewenste doelgroepen onder de indruk brengt en nog meer in jouw organisatie doet vertrouwen.
Visie & strategie
Hoe ontwikkel je een duurzame strategie die zowel je rechtstreekse stakeholders als de bredere maatschappij op een positieve manier beïnvloedt? Wij leggen samen met jou een visie vast, die jouw duurzame ambities duidelijk weergeeft. Vervolgens gebruiken we deze als basis voor een effectieve duurzaamheidsstrategie, met concrete actieplannen.
Betrokken medewerkers
Ook je interne communicatie verdient extra aandacht als het om je duurzaamheidsdoelstellingen gaat. Je medewerkers spelen namelijk een belangrijke rol in het waarmaken daarvan. Voor elk van je duurzaamheidsacties bedenken wij creatieve en aantrekkelijke manieren om je medewerkers actief bij de uitrol ervan te betrekken.
Duurzaamheidsrapporten
Weet het brede publiek waar jouw onderneming voor staat? Krijg je de juiste stakeholders geïnspireerd door jouw duurzaamheidsinspanningen? Wij zorgen voor de betrouwbare communicatie die hen overtuigt.
Aan de start van jouw consistente duurzaamheidscommunicatie staat een transparant duurzaamheidsrapport dat zowel intern als extern duidelijkheid schept. Wij stellen verslagen samen die op een creatieve en correcte manier informeren en inspireren, volgens de internationale standaarden.
Duurzaam communiceren
De mooiere leef- en werkwereld die we met Idearté willen realiseren, is ook een meer duurzame wereld. Met het oog op de toekomst denken we daar in erg ruime zin over na. Zo besteden we onder meer aandacht aan de duurzaamheid van onze leveranciers en hun producten (drukwerk, relatiegeschenken, …). Maar vestigen we ook de aandacht op inktvriendelijke lettertypes bij het ontwikkelen van brandings en huisstijlgidsen. Op die manier helpen wij jou ook op dat vlak graag duurzame keuzes te maken.
MAGIC als test voor alle communicatie
Ons geheim om duurzaam te communiceren? We toetsen elke opdracht op 5 kernpijlers, wij noemen ze MAGIC:
- Maatschappelijk Verantwoord: draagt het bij tot een betere leef- en werkwereld?
- All-inclusive: bereiken we er de volledige bevolking mee?
- Geautomatiseerd: verloopt het zo efficiënt mogelijk?
- Intiem: voelen mensen zich persoonlijk aangesproken in deze digitale wereld?
- Creatief: is de boodschap creatief en trekt het daardoor de aandacht?