MARKETING STRATEGIE

Met een marketingstrategie plan je op lange termijn de doelstellingen die je wilt bereiken met je organisatie. Het geeft je een leidraad om je producten of diensten beter in de markt te zetten en je verkoop te verhogen.

Van strategie naar plan

Om tot een succesvolle marketingstrategie te komen, doorlopen we samen met jou verschillende stappen:

  • Profileren: we bepalen de inhoudelijke en visuele identiteit van jouw organisatie.
  • Marktpositie analyseren: we identificeren jouw doelgroepen, concurrrentie, sterke punten en aspecten die we nog kunnen optimaliseren.
  • Doelstellingen vastleggen: we bepalen realistische merk- en verkoopdoelen en de tijdspanne waarin je deze wilt bereiken.
  • Marketingstrategie uitdenken: op basis van bovenstaande inzichten werken we een strategie uit.

Staat de marketingstrategie op punt? Dan zetten we de theorie om in praktijk:

  • Marketingplan opstellen: de strategie is de blauwdruk die we volgen om concrete actieplannen voor te bereiden en uit te voeren
  • Evalueren en bijsturen: een marketingplan staat niet in steen gebeiteld. Afhankelijk van de resultaten optimaliseren we de lopende actie(s).

Op zoek naar
een vleugje magie?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars