LEAD GENERATION

Als je doordacht inspeelt op de zoekintentie van je klanten, komen zij naar jou in plaats van omgekeerd. Daardoor stijgt je aantal leads, oftewel je informatie- en offerteaanvragen. Dat zorgt op zijn beurt voor een meerverkoop in ruil voor jouw minimale (communicatie)investering.

Sla je lead aan de haak

‘s Nachts een mug uit je slaapkamer verjagen, doe je niet met een bazooka. Nochtans is de kans op succes reëel. Maar het kost een aardige hoop duiten om de muur opnieuw op te metsen. Net zoals een niet-specifieke marketingstrategie meer kost dan ze opbrengt. Laat je daarom leiden door een individuele verwachtingen van jouw lead en presenteer een gepersonaliseerde campagne.

Vervang je bazooka door een vliegenmepper, een spray of een anti-mug-stekker. Zo is het ook met marketing: 
leer je lead kennen en bereik hem met relevante informatie.
  1. Bepaal je visvijver: verdeel je totale doelgroep in specifieke subdoelgroepen.
  2. Kies je aas: Bepaal voor elke subdoelgroep de belangrijkste voordelen en boodschappen.
  3. Werp je aas in de vijver: Verpak je informatie in een whitepaper die ze kunnen downloaden in ruil voor hun gegevens. Stel je leadadvertentie in.

Leads omzetten in klanten

Leads verzamelen is het halve werk. Hou ze warm en volg ze meteen op om je prospects echt over de streep te trekken.

 

Om te bepalen hoe je een lead benadert, is het belangrijk de temperatuur aan te voelen. Hoe ‘warm’ is een lead? Iemand die bij jouw bedrijf een offerte voor betonpanelen aanvraagt, bel je meteen op om een datum te prikken. Wie een checklist vol leuke gezinsuitstappen downloadt van z’n huishoudhulpbureau, heeft eerst nog nood aan extra informatie. Maak hem of haar bijvoorbeeld duidelijk dat jouw huishoudhulp extra quality time met de kinderen mogelijk maakt. Dat kan op drie manieren:

  • via remarketing
  • via een (automatische) mailflow (opeenvolgende e-mails met telkens iets concretere informatie)
  • persoonlijk contact (telefoon / mail)

In 10 stappen naar jouw leadstrategie

Zet je eerste stappen in leadgeneratie met dit 10-stappenplan.

Big data wijzigt online marketingstrategie

Vandaag is vissen nog een vrij arbeidsintensieve sport: testen, aanpassen, testen, aanpassen. Maar voeg alle testgegevens samen in één brein en ‘leads genereren’ is plots pure wetenschap. Algoritmes voorspellen exact wie wanneer maximaal vatbaar is voor een aankoop in jouw bedrijf. De ene reageert op het woordje ‘appreciatie’, de andere op ‘ROI’. Dankzij die input maak je voor iedereen een persoonlijke advertentie. Tegelijk weet je vooraf precies hoe snel je prospect converteert en zelfs of hij vervolgaankopen zal doen.

cases waar we trots op zijn

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw
Unicraft
Coyoto
Lyceum Genk
Provincie Limburg
Topfanz
CC De Bogaard

Op zoek naar
een vleugje magie?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars