GO-TO-MARKET STRATEGIE

Een nieuw product of een nieuwe dienst lanceren? Of een huidig product introduceren op een nieuwe markt? Dat vraagt een doordachte strategie. Met een go-to-market strategie heb je een actieplan in handen, dat alle stappen van je lancering beschrijft.

Beginnen met het ‘waarom’

Waarom lanceer je je product of dienst op dit moment en wat is het doel daarvan? Welke problemen lost het op bij welke doelgroep? Deze vragen zijn het startpunt van elke solide go-to-market strategie. Ze helpen je de persona’s van kopers identificeren en doen je erachter komen hoe het product of de dienst aansluit bij je algemene bedrijfsstrategie.

Marketingplan opstellen

Elke go-to-market strategie heeft een eigen marketingplan nodig. Daarin houd je rekening met:

 

  • Branding: wat is jouw inhoudelijke en visuele identiteit? Hoe vertel je jouw merkverhaal en op welke manier past het nieuwe product of de nieuwe dienst daarin?
  • Content: ondersteun de lancering van je product of dienst met een sterke contentstrategie die je doelgroep(en) boeit en tot actie aanzet.
  • Leadgeneratie: ga aan de hand van je customer journey op zoek naar geïnteresseerden, die met het juiste duwtje in de rug tot klant converteren.

Downloads

Wil je alvast een voorproefje van onze aanpak? Download onze gratis worksheets:

Meten en bijstellen

Vooraleer je jouw go-to-market strategie op de buitenwereld loslaat, bepaal je het precieze doel ervan. Met andere woorden: wat is er nodig om jouw go-to-market proces een succes te noemen? Alleen zo kan je de data die tijdens de uitrol van jouw strategie binnenlopen op een doelgerichte manier analyseren. Waar nodig pas je vervolgens je inspanningen aan.

cases waar we trots op zijn

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw
Unicraft
Coyoto
Lyceum Genk
Provincie Limburg
Topfanz
CC De Bogaard

Klaar om jouw
product, dienst of merk te lanceren?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars