REKRUTERINGS CAMPAGNES
Vandaag is het uitdagender dan ooit om je vacatures onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Het volstaat al lang niet meer om je vacature op verschillende jobboards te lanceren en de sollicitaties af te wachten. Alleen met een krachtige en creatieve rekruteringscampagne bereik je de gewenste kandidaten.
Online campagne
Vooraleer we onze haak uitgooien, achterhalen we samen met jou in welke vijver we moeten vissen. Het zou namelijk zonde zijn om jouw strakke budgetten te verspillen aan online inspanningen die jouw doelgroep niet aanspreken. Vervolgens gaan we aan de slag met het uitdenken, uitvoeren en optimaliseren van jouw rekruteringscampagne.
Online zijn er verschillende mogelijkheden om de aandacht van relevante sollicitanten te trekken:
- Social advententies: combineer rekrutering met employer branding op alle relevante social media
- Google video-, zoek- en display advertenties: vang alle interessante kandidaten op die via Google zoeken naar een nieuwe uitdaging.
- Vacatureplatformen: haal dankzij onze expertise het maximale uit platformen zoals Indeed
Offline verrassen
Een rekruteringscampagne kan veel verder gaan dan het uitwerken en online uitrollen van een overtuigende vacature. In de war for talent moet je voor HR-communicatie verder durven kijken dan je kan zien. Wil je tussen de duizenden vacatures uit de verf komen, moet je niet één maar beide creatieve benen voorzetten. Een originele offline campagne maakt daarin het verschil.
Bovendien vind je dankzij een tot de verbeelding sprekende rekruteringscampagne makkelijker een afzetmarkt voor je bijhorende persbericht. Misschien wel het sterkste staaltje employer branding dat je tot stand kan brengen.
Employer branding
Merk je dat je vacature veel mensen bereikt, maar dat mensen afhaken eens zo op de vacaturepagina zijn? Dan is dat allicht omdat je niet voldoende vertelt waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen. Tijd dus om jouw employer brand aan te pakken.