reclamecampagne  
.

strategie en creativiteit als siamese tweeling

Een rake campagne bedenken, da’s ongetwijfeld één van de voornaamste redenen om met een communicatiebureau samen te werken. Het succesrecept voor een reclamecampagne? Strategie en creativiteit versmelten tot een magisch én meetbaar hoogtepunt. Niemand praat over een strategisch sterk idee zonder creativiteit. Terwijl een übercreatief idee zonder strategisch inzicht je doelgroep in verwarring brengt.

reclamecampagne

Hoe pakt Idearté een reclamecampagne aan?

strategie & doelstellingen bepalen

Het strategische luik start met een brainstorm om de identiteit, de doelstellingen en doelgroepen te bepalen — liefst door medewerkers én klanten. De resultaten zijn de basis van je strategie. En dat is de maatstaf waaraan je het succes van jouw reclamecampagne afmeet.
 

een creatieve kapstok bedenken

Bij Idearté stimuleren we creativiteit op verschillende manieren. Soms organiseren we een interne brainstorm. Al dan niet met onze huiscocktail in de hand (lacht). Een andere keer vertrekt de strateeg voor een inspirerende wandeling door de naburige fruitplantages. Ieder heeft zijn ‘creatiefste plekje’ — in de auto, onder de douche of op de wc. De creatieve saus die je daar bedenkt, moet overtuigen. Anders vliegt het idee in de vuilbak, bestellen we pizza en beginnen we opnieuw.
 

offline reclamecampagne

In een wereld waar dagelijks miljoenen selfies worden verstuurd, blijft Idearté rotsvast geloven in de blijvende kracht van offline communicatie. Van opvallende printadvertenties, leuke tv- en radiospots tot buscampagnes en billboards. Wij maken je wegwijs in alle offline campagnemogelijkheden.
 

online reclamecampagne

Nergens kan je zo makkelijk zoveel mensen gericht bereiken dan op het internet. Maar hoe val je op in deze zee van informatie en entertainment? Met een origineel concept en een sterke uitvoering op de juiste kanalen. Wij kijken verder dan je kan zien. We gaan op zoek naar een originele invulling waardoor je een blijvende indruk nalaat.
 

meten en optimaliseren

Elke reclamecampagne eindigt met een uitgebreide analyse. De doelstellingen die we in het begin vastleggen, vormen nu de graadmeter. Hebben we bereikt wat we wilden bereiken? En … waar kunnen we nog beter doen? Elke campagne is een cyclus. Dankzij de lessen uit het vorige traject, begin je efficiënter aan het volgende.
 

op zoek naar een

vleugje magie 
?