Beleef het zelf in Haspengouw

Visit Haspengouw

De uitdaging

Visit Haspengouw is een initiatief van de gemeenten Borgloon, Tongeren, Bilzen en Sint-Truiden. Deze vier Haspengouwse parels bundelen de krachten om mensen uit heel Vlaanderen aan te sporen om een bezoekje te brengen aan de veelzijdige regio.

Inhoud (strategie)

Voor de geïnteresseerden die niet weten waar te beginnen aan de Haspengouwse beleving, lanceerden we een leuke quiz. Aan het einde daarvan ontdekken de deelnemers of ze eerder een avonturier, culinaire genieter, rustzoeker of cultuurfanaat zijn. Vervolgens krijgen ze via mail aangepaste activiteiten toegestuurd.

 

Zorgvuldig geselecteerde influencers uit alle Vlaamse provincies posten tegelijkertijd hun belevingsmomenten op social media. Aangevuld met verrassende content op de eigen social media van Visit Haspengouw (Facebook, Instagram, YouTube).

+ emotie (creativiteit)

Zowel op de nieuw ontwikkelde website als via de sociale kanalen en de nieuwsbrief, primeert het thema van de ultieme beleving: die waarbij je al je zintuigen gebruikt.

 

Sprekende fotografie tilt de online ervaring naar een hoger niveau.

= magie (resultaten)

Zo’n 160 quizzers ontdekten hoe zij Haspengouw op maat kunnen beleven dankzij een geautomatiseerde mailflow. Maandelijks delen 10 Vlaamse (micro-)influencers met hun doelgroep – en dus die van Visit Haspengouw – uiteenlopende ervaringen in de vier Haspengouwse gemeenten.

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Op zoek naar
een vleugje magie?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars