Nelissen introduceert
'kleuren met karakter'
in de bouwsector

Nelissen Steenfabrieken

Nelissen Steenfabrieken – fabrikant van gevelstenen en gevelisolatiesystemen – is al 100 jaar lang een gevestigde waarde in Limburg. Wat begon als een lokaal familiebedrijf op de binnenlandse markt groeide uit tot een grote, internationale speler met een jaarlijkse omzet van meer dan 185 miljoen stenen.

De uitdaging

In het voorjaar van 2021 lanceerde de steenbakkerij hun nieuwe collectie, met 11 verrassende kleuren. Maar hoe breng je die op een creatieve en doordachte manier onder de aandacht bij verschillende doelgroepen (architecten, bouwhandelaars en particulieren)? Een uitdaging, zeker in het geval van de overbevraagde en moeilijk bereikbare doelgroep van architecten.

Nelissen Steenfabrieken
Nelissen Steenfabrieken
Nelissen Steenfabrieken

Emotie (creativiteit)

Om het belang en de betekenis van de 11 nieuwe kleuren te onderstrepen, kaderde trend- en colorwatcher Hilde Francq de kleurentrends van de nabije toekomst. Door deze trends toe te passen op de nieuwe collectie gevelstenen, inspireerde Hilde de verschillende doelgroepen.

+ inhoud (strategie)

In elke fase van de customer journey selecteerden we passende communicatiemiddelen:

  • Advertenties in gespecialiseerde magazines
  • Online kleurenquiz voor particulieren
  • Webinar: inkijk in de aanstormende geveltrends door architecte Elizabet Iglesias en colorwatcher Hilde Francq
  • Whitepaper ‘Kleuren met karakter voor gebouwen met persoonlijkheid’
  • Gedetailleerde brochure en remarketingcampagne op social media

= magie (resultaten)

  • Via social media bereikten we meer dan 400.000 mensen uit de doelgroep
  • Het webinar kon rekenen op 170 geïnteresseerden die live meekeken
  • Zo’n 380 mensen namen deel aan de online quiz
  • De whitepaper werd 255 keer gedownload
  • Tijdens de campagneperiode ontving Nelissen Steenfabrieken 27% meer bezoekers op de website
Nelissen Steenfabrieken
Nelissen Steenfabrieken

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Urbicoon
Evoke
Visit Haspengouw

Op zoek naar een
kleurrijke mix van communicatiemiddelen?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars