Waarom je ergens moet komen werken? We kunnen ons allemaal enkele holle begrippen voor de geest halen, zoals ‘work-life balance’, ‘doorgroeimogelijkheden’, en ‘flexibiliteit’.
Een tiental verschillende IN-Z-medewerkers namen plaats voor de camera en vertelden waarom je moet solliciteren voor een job bij de sociale onderneming. Dat geeft abstracte concepten meteen een menselijk gezicht.
De IN-Z-ambassadeurs trokken de aandacht in het straatbeeld (op gigantische affiches), in kantoorgebouwen (in de vorm van posters) en in de virtuele wereld (via gepromote berichten op sociale media en een nieuwe website).
Een origineel persevent gaf het initiatief een finale krachtstoot. Hierbij riep de sociale onderneming toekomstige werknemers op om naar Shopping 1 in Genk af te zakken. Wie zich als eerste aan de IN-Z-stand neerzette, kreeg gegarandeerd een job. Met deze actie lokten we in mediakundig competitieve tijden – de oorlog in Oekraïne woedde in alle hevigheid – een hele schare journalisten naar het winkelcentrum. Benieuwd hoe dat eraan toeging? TVL draaide er een knappe reportage van.