Een duurzame branding voor
energiepositieve bedrijven

Gentoo

Wat krijg je als je drie bedrijven met een gezamenlijke passie voor duurzaamheid samenbrengt? Een krachtig ecosysteem. We bedachten een vlag die de spreekwoordelijke lading dekt voor de ambitieuze doelstellingen van Mathieu Gijbels, Enerdo en Moonfish. We bedachten een naam, visuele stijl en tone of voice voor hun gedeelde missie: bedrijfsvastgoed energiepositief te maken. Vervolgens lanceerden we onder andere een website, persbericht en LinkedIn-account voor dit nieuwe ecosysteem.

Een sterke naam

Initiatiefnemers Mathieu Gijbels, Enerdo en Moonfish vonden elkaar dankzij de gedeelde overtuiging dat ze de ecologische voetafdruk van bouwen en vastgoed drastisch kunnen verkleinen. De drie partners zochten een overkoepelende ‘merknaam’ en identiteit om hun verhaal kracht bij te zetten. Een verhaal waarbinnen ze nauw samenwerken en hun complementaire diensten en uitgebreide knowhow inzetten om klanten te ondersteunen bij het realiseren van vastgoed met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk.

We kozen voor Gentoo, naar de Gentoo-pinguïn die kundig, veerkrachtig en wendbaar is. Daarnaast verwijst deze naam ook naar

  • 2: de toekomstige generaties, voor wie de Gentooneers een verschil willen maken
  • Gen: het DNA van een gedeeld geloof in wat we kunnen realiseren door kennis te bundelen
  • Gentle: vriendelijk – gentle – zijn voor ons milieu en onze samenleving

Een unieke identiteit

De Gentoo-kleuren voor het logo en de huisstijl baseerden we op de kleuren van de drie initiatiefnemers. Daarnaast lieten we ons inspireren door de missie van Gentoo om alles samen te brengen tot één geheel. Een technisch lettertype met een vleugje speelsheid maakt de visuele stijl compleet.

  • Duurzaam groen: een warme, volwaardige kleur. Deze straalt professionaliteit en rust uit en verwijst naar de duurzaamheidsambities van Gentoo
  • Energetisch rood: een vooruitstrevende kleur die passie en innovatie uitstraalt
  • Accentkleuren afgeleid van de gekende huisstijl van Mathieu Gijbels, Enerdo en Moonfish

Een sterke lancering

Na het afkloppen van de visuele en inhoudelijke stijl, zorgden we voor alle deliverables of uitwerkingen:

  • Website
  • E-mailhandtekening
  • Briefpapier
  • Presentaties
  • Nieuwsbrief templates
  • Enzovoort

Ook onze PR-specialist stond hen bij. Gentoo werd officieel aan het grote publiek voorgesteld met een paginabreed interview in de weekendeditie van Het Belang van Limburg, gevolgd door een persbericht dat werd opgepikt door onder andere Het Nieuwsblad, Made In Limburg, KMOInsider en diverse gespecialiseerde nieuwswebsites.

 

Een nieuw merk of product lanceren?

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

communicatiecampagne milieu DAF Trucks

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars