Kan jij weerstaan
aan de Belgica?

Belgische Fruitveiling

Hét pronkstuk van de Belgische Fruitveiling is de Belgica appel, een exclusief clubras van de BFV. Het hele jaar door zetten de Belgische telers zich in om een heerlijke appel te kweken. En daar zijn ze perfect in geslaagd. Met zijn blozende wangen en lekker vruchtvlees is de Belgica onweerstaanbaar. De communicatiestrategie was dan ook snel beslist: de Belgica gaat op verleidingstour door België.

Uitdaging: spread the love

De Belgica kreeg een eigen Facebookpagina waar we de liefde verspreiden. Van het teeltproces, over de pluk, tot de weg naar de winkel. Hier ontdek je het hele avontuur van de Belgica.

 

Met de verschillende advertenties roepen we mensen op om hun liefde voor de Belgica te delen op Facebook en Instagram. Deze advertenties zijn aangepast aan verschillende doelgroepen (jongeren, koppels, gezinnen en senioren). Wie een foto deelde met #Belgicalove maakte bovendien kans op een chef-kok aan huis voor 4 personen met een fruitig 3-gangenmenu.

Belgische Fruit Veiling

Inhoud (strategie)

Wie vandaag wil verleiden, moet op Tinder aanwezig zijn … Dat geldt dus ook voor onze Belgica. En als we de matches op Tinder bekijken, ligt deze appel héél goed in de markt. Swipe de Belgica-man of -vrouw dus zeker naar rechts en geniet van hun sappige verhalen. Niet op Tinder? Geen nood, we verklappen je alvast enkele heerlijke oneliners:

  • Pak me met mijn steeltje en zet je tanden in mij
  • Proef me, ik val bij iedereen in de smaak
  • Pel jij straks mijn ultradunne schil om mijn sappige binnenkant te proeven?

Via een doordachte persstrategie haalde onze Belgica alle nationale kranten (waarvan enkele voorpagina’s), radiozenders en zelfs de zetel van Gert Late Night.

+ emotie (creativiteit)

Omdat de appel een ecologisch product is, kiezen we er ook bewust voor om onze branding online kracht bij te zetten. Via het display netwerk van Google vertonen we banners op sites van derden aan onze doelgroep. Het voornaamste doel van deze banners? Opvallen! En of ze dat doen … Wie op de banner klikt, komt uit op onze campagnewebsite. Hier worden bezoekers opnieuw aangezet om de Belgica te proeven en hun liefde ervoor te delen.

= magie (resultaten)

Bereikte personen
0
Per 1000 vertoningen
0
Likes, reacties, clicks, shares, ...
0
Matches op Tinder
0

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer creatieve cases

Kies voor een strategie
die sterke resultaten neerzet

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars