Zakelijke blog schrijven: je hebt bloggen en bloggen bloggen
4 goede redenen om een blog op te starten
Als we het marketingplan van een klant opstellen, komt het regelmatig ter sprake. “Een blog schrijven, moet je doen. Heeft alleen maar voordelen.” En toch. Slechts 20% van de bedrijven blogt vandaag. Dat heeft uiteraard het voordeel dat er voor ons nog veel werk is. Maar het is vooral jammer dat veel bedrijven een groot potentieel onbenut laten. Want nieuwe, relevante content … lezers smullen ervan. Wel overtuigd om een zakelijke blog te schrijven? Verstandig, want bloggen heeft 4 grote voordelen.
Bloggen heeft 4 grote voordelen:
Schrijf je de bedrijfsnaam met of zonder hoofdletter? Welke lettergrootte gebruik je in mails? En welke kleuren gebruik je in publicaties? In jouw huisstijlhandboek vind je alle afspraken in één document.
1.
Zakelijke blog schrijven = gezien worden
Websites met een blog trekken 55% meer bezoekers aan. Het geeft dan ook duidelijk meerwaarde. Het is persoonlijk, aanvullend, up-to-date en relevant. Doorspek dit met de nodige humor en je hebt gegarandeerd een voltreffer. Inspiratie? Kijk maar eens naar deze blog van InfraLigne. De behoefte om te vertellen en te communiceren is van alle tijden. Van rotstekening tot blog, weet je wel …
Websites met blog genereren 400% meer zoekkansen
2.
Bloggen = gevonden worden
Websites met een blog trekken 55% meer bezoekers aan. Het geeft dan ook duidelijk meerwaarde. Het is persoonlijk, aanvullend, up-to-date en relevant. Doorspek dit met de nodige humor en je hebt gegarandeerd een voltreffer. Inspiratie? Kijk maar eens naar deze blog van InfraLigne. De behoefte om te vertellen en te communiceren is van alle tijden. Van rotstekening tot blog, weet je wel …
3.
Zakelijke blog schrijven = vertrouwen krijgen
90% van de consumenten verkiest een blog boven reclame om een nieuw bedrijf, product of dienst te leren kennen. Een blog is bovendien het ideale forum om jouw expertise te laten zien. Hele dagen ben je met je vak bezig. Waarom niet tonen aan de buitenwereld wat voor kennis je in huis hebt? Zorg voor een onversneden, soms pikante, maar altijd spraakmakende mening. Investeringsmaatschappij Korys plaveit bijvoorbeeld de weg.