Social Pitch

12 uur gratis magische communicatie voor goede doelen

Idearté wil de leef- en werkwereld mooier maken met strategische en creatieve communicatie. Maar ook door goede doelen rechtstreeks een duwtje in de rug te geven. Daarom krijgen al onze medewerkers jaarlijks 12 uur om gratis rond de communicatie van een vzw te werken. Volg de trajecten van de goede doelen hier.

Social Pitch_header

Goede doelen die onze hulp konden gebruiken, stelden zich eind 2022 kandidaat via een online formulier. Nadat ze ons hun ‘social pitch’ brachten, kozen onze Ideartéanen in totaal 5 goede doelen waarvoor hij of zij zich graag willen inzetten.

ResetT

ResetT organiseert bijzondere tochten voor personen met ASS, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit. Deze reizen helpen hen vooruit en laten hen sterker in het leven staan.

 

Idearté helpt ResetT een duurzamer netwerk opzetten, dat vervolgens voor een constante instroom zorgt. Op dit moment organiseerden we hiervoor al twee infoavonden: eentje om jongeren en hun ouders te informeren en eentje voor coaches, psychologen en scholen. Deze laatsten zijn namelijk de belangrijkste aanbrengers van nieuwe gasten.

Social Pitch_logo Reset
Social Pitch_logo Beestig Bezig

Beestig Bezig

Beestig Bezig brengt organisaties, ondernemers en geïnteresseerden samen om een gezamenlijke dienstverlening te ontwikkelen die zowel mens als dier ten goede komt.

 

Voor Beestig Bezig bereidden we een campagne voor, met het doel om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen voor het burgerbudget in Genk. In mei zullen de Genkenaars meer te weten komen over dit initiatief.

Bethanië

Bethanië biedt kwaliteitsvolle zorg aan kinderen/jongeren met gedrags- en/of emotionele problemen en hun omgeving.

 

Bethanië staat voor een grote uitdaging om gemotiveerde medewerkers te vinden. Wij gingen op zoek naar overtuigende redenen om voor deze organisatie te werken en lanceren binnenkort een employer branding campagne.

Social Pitch_logo Bethanië
Social Pitch_logo Heem

Heem

Heem biedt jongeren een besloten verblijf aan, zodat ze zichzelf en hun context opnieuw in verbinding kunnen brengen.

 

Op basis van een eerste co-creatiesessie met Heem stellen we de inhoudelijke identiteit van de organisatie op punt en schrijven we hun merkverhaal uit. Wat volgt is een messaging sessie. Daarin bepalen we een set kernboodschappen en bijhorende proof points (feiten, data, beeldspraak, …). Deze vormen binnenkort de hoeksteen van alle toekomstige communicatieacties naar jongeren, medewerkers, partners en andere stakeholders.

Als laatste stap maken we Canva-templates, waarmee de medewerkers van Heem zelf herkenbare en doeltreffende communicatie kunnen creëren voor hun sociale media.

CASANA

CASANA is een burgerinitiatief dat zich inzet voor jonge Limburgse meisjes (12 tot 15 jaar) met Anorexia Nervosa, die door ernstig ondergewicht tijdelijk niet naar school kunnen gaan.

 

Nu de kick-off met CASANA erop zit, bereiden we de co-creatiesessie met de organisatie voor. Hierin bepalen we zowel de inhoudelijke als visuele identiteit, die als basis zullen dienen voor het volledige merkverhaal.

 

Intussen zette CASANA een fundraising op voor een ambulant en multidisciplinair dagbehandelingsprogramma voor gezinnen met dochters die kampen met een eetstoornis. Je kan de organisatie hier helpen om 24 jongeren bij te staan.

Social Pitch_logo Casana

Ook interesse in onze Social Pitch?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars