Hoe vier je de verjaardag of het jubileum van jouw bedrijf op een orginele manier?

Vanaf het moment dat je de bedrijfsdeuren officieel opent, begint de klok te lopen. En dus komt er als vanzelf een jubileum aan. Daarbij geldt de regel: hoe hoger het aantal kaarsjes op je verjaardagstaart, hoe uitbundiger de festiviteiten. Maar hoe creëer je een memorabel jubileumfeest? We inspireren je graag met enkele originele, concrete en haalbare marketingideeën uit ons netwerk.

Jubileumlogo vergroot geloofwaardigheid

De poetshulpen van IN-Z helpen al 25 jaar gezinnen bij het huishouden, poetsen, koken, boodschappen doen en strijken. Daarnaast ontplooide deze sociale onderneming door de jaren heen ook heel wat andere diensten. Om die groei gepast te vieren, verwerkte IN-Z de ‘25 jaar’ in een jubileumlogo. Zo’n tijdelijk gelegenheidslogo straalt dadelijk vertrouwen uit: een organisatie die zich 25 jaar ontwikkelt, staat garant voor een duurzame oplossing.

Jubileumboek voor jubileumfeest

In 1921 begon Alfons Nelissen een steenfabriek in Kesselt bij Lanaken. Logischerwijs blies het gelijknamige bedrijf in 2021 honderd kaarsjes uit. Zo’n eeuw Nelissen Steenfabrieken levert een schat aan steengoede verhalen op, die onlangs verschenen in boekvorm. Het jubileumboek bundelt de 30 indrukwekkendste projecten en sappigste anekdotes. De papieren verhalen komen tussendoor tot leven: wie de QR-codes vindt en scant, ontdekt audiofragmenten die je terugvoeren naar het verleden.

Persmoment dankzij verjaardagsnieuws

Als de leeftijd van je bedrijf (heel) hoge toppen scheert, is een jubileumfeest op zich al nieuwswaardig. Maar ook als je nog niet extreem lang bezig bent, kan je hierover communiceren naar de pers. Alleen is het dan wel aangeraden om vooraf zelf op zoek te gaan naar nieuwswaarde. Dat kan bijvoorbeeld door een bekende persoon uit te nodigen. Of door een nieuwigheid te presenteren ter ere van je jubileum. Zorg in ieder geval voor dat je de journalisten tijdens jouw jubileumfeest een goed persbericht serveert.

Verrassing en/of wedstrijd voor klanten

Bij een verjaardagsfeestje horen cadeautjes, toch? Trek je daarom met een paar creatievelingen terug in jullie vergaderzaal en brainstorm naar hartenlust over een originele verrassing of een fascinerende wedstrijd. Zo laat je jouw klanten, leveranciers en andere stakeholders delen in de feestvreugde.

Solidariteitsactie tijdens je jubileumfeest

Ondernemen doe je met medewerkers en dankzij klanten. Maar intussen groeit de vraag vanuit de gemeenschap naar ondernemers die de maatschappelijke uitdagingen aanpakken. Bij Nelissen Steenfabrieken gebeurde dit onder de noemer ‘Wij dragen ons steentje bij’: in hun feestjaar bezocht een delegatie van Nelissen verschillende zorginstellingen, daklozenorganisaties, … met een smakelijke verrassing of gepaste attentie.

Bedrijfsradio maken … of ‘gewoon’ een jubileumfeest?

Muziek hoort bij een jubileumfeest als de sneeuw bij winter. Een live feest beleven, samen met een hoop genodigden, daar gaat natuurlijk niks boven. Maar tegenwoordig zijn er alternatieven. Zo maakte eeuweling Nelissen Steenfabrieken een dag lang zelf radio. Brick FM werd een mooie mix van inspirerende gesprekken, memorabele interviews en steengoede platen (gekozen door medewerkers, leveranciers en klanten).

Hulp nodig om een feestelijke communicatiestrategie op te stellen?

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer blogs

WIJKortenaken Idearté 1
animatie social pitch
AI in communicatie_beeld 1
Idearté succes in PR

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars