Favicon krijgt prominente rol in vernieuwde zoekresultaten

Google update

De voornaamste zorg van Google? Zijn zoekende klanten de beste resultaten voorschotelen. Typ je ‘goedkope strandvakanties’ in, dan moet je zo snel en comfortabel mogelijk op de website terechtkomen die daarover de interessantste informatie te bieden heeft. Om dat te bekomen, sleutelt Google continue aan zijn algoritmes. De zoekmachine lanceerde zopas een nieuw design voor zijn mobiele zoekresultaten. Daarin krijgt de favicon een prominente plaats.

Favi-wat? Favicon!

Het kleine icoontje dat naast de titel van een website verschijnt in de zoekresultaten. Oorspronkelijk zag je de favicon enkel linksbovenaan in een tabblad, sinds kort zie je ze dus ook in de zoekresultaten.

Favicon = zoekcomfort

Hiermee hoopt Google dat zoekers nog beter hun weg vinden tussen alle beschikbare informatie op het web. Het zit ‘m duidelijk in de details.

Favicon = perfecte blend

Bovenaan de zoekresultaten staan de betaalde advertenties (AdWords). Daarna volgen de ‘organic results’.En dan weer betaalde op het einde van de lijst. Op de resultatenpagina staat er voor de betaalde ‘Ad(vertentie)’ en voor de organische staat nu het favicon. Zo blenden de resultaten beter.

Jouw digitale branding naar een hoger niveau tillen?

Geïnspireerd naar meer?

Ontdek meer blogs

WIJKortenaken Idearté 1
animatie social pitch
AI in communicatie_beeld 1
Idearté succes in PR

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars