Zo lanceer je een nieuw merk / product

Moderne klanten kiezen merken zoals ze vrienden kiezen … op basis van de persoonlijkheid. Dan weet je meteen hoe belangrijk een sterk logo en een uitgewerkte huisstijl zijn. Want die geven je merk of product een herkenbaar karakter. Daarvoor ga je op zoek tussen aantrekkelijke beelden die je verschillen met jouw concullega’s meteen zichtbaar maken.

Er zijn twee redenen waarom een duidelijke merkidentiteit met een nieuwe huisstijl het verschil maken:

  • Ze zorgen voor de juiste verwachtingen. Als je die tegemoetkomt, groeit het klantenvertrouwen.
  • Je huisstijl zorgt een consequente lijn doorheen je communicatie. Dat vergroot de duidelijkheid en de impact ervan.

Aanpak zo lanceer je een nieuw merk / product

  • Leer hoe je tot een originele naam en een creatief logo komt. Dat is een fascinerend samenspel tussen lettertypes, baselines, kleuren en vormen.
  • Volg het stappenplan om een relevante huisstijl te ontwikkelen. De consequente toepassing van al je afspraken geeft j communicatie een herkenbaar karakter.
  • Proef van de aandachtspunten voor een succesvolle merklancering. Kom tot de beste ideeën om meteen op de radar van je klanten, werknemers en leveranciers te verschijnen.

Inbegrepen voor deelnemers

  • cursusmateriaal
  • inspiratiewaaier
  • Incompany bij jou op kantoor
  • Mogelijkheid tot subsidie via kmo-portefeuille

“Een nieuw merk of product in de markt zetten, is zoals een nieuwe vriend in je vriendenkring introduceren. Het is kwestie om je klanten te overtuigen dat het karakter van die nieuwkomer nauw aansluit bij hun waarden en normen.”

Vraag vrijblijvend een offerte

Op zoek naar
een vleugje magie?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars