Van SEO-strategie tot SEO-copywriting
Spreek over ‘online schrijven’ en iedereen denkt meteen aan SEO (search engine optimization). In deze workshop SEO leer je eerst om een keywordstrategie uit te stippelen.
- Welke zoekwoorden gebruiken jouw (potentiële) klanten in Google?
- Op welke zoekwoorden(combinatie) moet jouw website liefst gevonden worden?
- Hoe voer je een zoekwoordenanalyse uit? Met andere woorden: hoe selecteer je de zoekwoordencombinaties waarop je jouw website optimaliseert?
… en wat in deel 2?
Een strategie mag nog zo goed zijn, als de uitvoering niet volgt… boek je geen resultaten.
In het tweede deel van deze workshop leer je daarom hoe je een tekst schrijft die lezers aanzet tot actie én hoog rankt in Google.
Natuurlijk is SEO een must in een workshop SEO. Maar tegelijk leer je ook rekening houden met RCO.
‘Reader’s Comfort Optimization‘ garandeert:
- Dat jouw lezer überhaupt aan je tekst begint
- Dat ie vervolgens vlot de weg doorheen jouw verhaal vindt
- En dat hij uiteindelijk converteert (lees: een door jou gewenste actie onderneemt op je website)
Kortom, door de RCO-principes toe te passen waak je over de lees- en scanbaarheid van jouw tekst. Want je las bovenstaande tekst niet. Je scande hem eerst. In één seconde bepaalde je of hij nuttig is. Faal je om webteksten te schrijven waarin dat meteen duidelijk is? En/of scoren jouw teksten niet in Google? Dan heb je baat bij deze schrijftraining.
Voor wie is deze workshop SEO geschikt?
Deze schrijftraining is doorspekt met gebruiksklare tips en oefenmomenten. De workshop SEO is dan ook bedoeld voor iedereen die webteksten schrijft of copywerk van anderen beoordeelt:
- Communicatiemedewerkers
- Marketingverantwoordelijken
- Internetcopywriters
- Webmasters
- Redacteurs en eindredacteurs
Inbegrepen voor deelnemers
- Cursusmateriaal
Praktische info
- Incompany bij jou op kantoor
- Mogelijkheid tot subsidie via kmo-portefeuille
“Het geheim van overtuigende bedrijfsteksten? Vertrekken vanuit voordelen in de plaats vanuit eigenschappen. Met dat keukenrecept ga ik dagelijks aan de slag: als copywriter én als schrijftrainer tijdens een workshop SEO.”