Inbound marketing-strategie

Ken jij de meerwaarde van inbound marketing? Die marketingfilosofie streeft ernaar om je potentiële klanten uit een specifieke doelgroep op het juiste moment te bereiken. Die term ‘inbound marketing’ komt van de Amerikaanse softwareontwikkelaar HubSpot, waarvan Idearté een erkende partner is.

Als je doordacht inspeelt op de zoekintentie komen je klanten naar jou in plaats van andersom. Daardoor stijgt je aantal informatie- en offerteaanvragen. Dat zorgt voor een meerverkoop in ruil voor jouw minimale (communicatie)investering.

Aanpak inbound marketingstrategie

  • Wat is leadgeneratie?
  • Wat is een goede lead?
  • Hoe vind je goede leads via 20 technieken?
  • Wat mag een lead kosten?
  • Hoe volg je deze leads op (lead nurturing)?
  • Intro tot marketing automation

Voor wie is deze opleiding geschikt?

Deze workshop over inbound marketingstrategie is bedoeld voor iedereen die bezig is met communicatiestrategie, marketing en sales:

  • Marketing managers
  • Medewerkers communicatie
  • B2B én B2C

Inbegrepen voor deelnemers

  • cursusmateriaal
  • template contentplan
  • overzicht handige tools

Praktische info

  • Incompany bij jou op kantoor
  • Mogelijkheid tot subsidie via kmo-portefeuille

“Dankzij inbound maketing kan je met een relatief beperkt budget je leads tot 350% verhogen. Deze opleiding verandert je kijk op marketing volledig. Sinds 2021 is Idearté trouwens een erkende partner van Hubspot. Daarvoor volgden we interne opleidingen. Zo ontdekten we zelf de meerwaarde van de strategie en de tools. Die kennis geven we graag door aan de deelnemers om duurzamer met hun klanten te communiceren.”

Vraag vrijblijvend een offerte

Op zoek naar
een vleugje magie?

Benieuwd naar de kracht van duurzame communicatie? 

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars