Merk, product of dienst (her)lanceren

Een duurzame branding voor energiepositieve bedrijven Gentoo Wat krijg je als je drie bedrijven met een gezamenlijke passie voor duurzaamheid samenbrengt? Een krachtig ecosysteem. We bedachten een vlag die de spreekwoordelijke lading dekt voor de ambitieuze doelstellingen van Mathieu Gijbels, Enerdo en Moonfish. We bedachten een naam, visuele stijl en tone of voice voor hun …

Gentoo Lees meer »

Van theorie naar actie: opleidingen die circulair ondernemen haalbaar maken Aantrekkelijke huisstijl voor opleidingstraject circulaire economie Bedrijven en organisaties staan vandaag voor complexe vraagstukken, zoals stijgende sociale ongelijkheid en de klimaatproblematiek. Heel wat ondernemingen zijn zich bewust van de noodzaak om duurzamer te ondernemen, maar weten niet goed hoe. In het kader van een ESF-oproep …

Opleidingen Circulaire Economie Lees meer »

Zeg het met een cartoon Assurvita Zag je eind 2022 de vier originele cartoons van Assurvita? De verzekeringsgroep sloeg de handen in elkaar met cartoonist Kim Duchateau voor een eindejaarscampagne boordevol humor, die er op speelse wijze voor zorgde dat mensen gingen checken of hun verzekeringen nog wel in orde waren. De insteek? Een anders-dan-anders campagne om een …

Zeg het met een cartoon Lees meer »

Mee op de digitale trein Hoe we door het Digimee -project surften Online banking, aanmelden bij Itsme of een nieuwe gsm instellen: voor heel wat mensen is het allesbehalve evident. Acht gemeentes in Noord-Limburg (samen de DISV Regio Noord-Limburg) zagen velen van hun inwoners worstelen met al die nieuwe technologieën en lanceerden het Digimee-project. Doel …

Digimee Lees meer »

Het recept(enboekje) voor duidelijke communicatie in de voedingsindustrie InFlOOD Paleo, keto of intermittent fasting? Zijn koolhydraten des duivels, en moeten we allemaal een flinke schep proteïnepoeder aan ons ontbijt toevoegen? Je wordt op sociale media om de oren geslagen met tips over voeding. Maar de zelfverklaarde experts en fitfluencers die deze boodschap brengen, doen vaak …

InFlOOD Lees meer »

Only the strong survive? Groeilabz versterkt sociale ondernemingen Sociale ondernemers vooruit helpen Een branding maakt de essentie van een organisatie zichtbaar. En bij Groeilabz is dat: bootcamps waarin sociale ondernemers hun vaardigheden en kennis verbeteren. Daarin verwijst ‘groei’ naar professionele vooruitgaan. En ‘labz’ naar de actiegerichte aanpak. In het logo schuiven mensen letterlijk aan tafel …

Groeilabz versterkt sociale ondernemingen Lees meer »

Een veelzijdige rebranding voor een veelzijdige organisatie De Biehal De Biehal is een veelzijdig bedrijf. We gingen dan ook op zoek naar een veelzijdige branding, die al hun diensten omvat. Om bedrijven een betere inkijk te bieden in alle activiteiten, ontwikkelden we ook een overzichtelijke doelgroepgerichte brochure. sociaal-maatschappelijk karakter van de Biehal De vorm van …

Een veelzijdige rebranding voor De Biehal Lees meer »

ITZU brengt 3 identiteitspijlers met succes tot leven ITZU Voor de merkprofilering van bedrijven en organisaties stappen we bij Idearté af van ellenlange teksten over de missie en visie. Die komen in het beste geval tegen de muur te hangen, maar verdwijnen meestal toch meteen in een gesloten lade. Wij brengen de essentie van een …

ITZU brengt 3 identiteitspijlers met succes tot leven Lees meer »

Generatieloos logo Unicraft Uni + Craft Unicraft is een groothandel, gespecialiseerd in hobby- en knutselmateriaal. Dat vraagt om een lijnenstijl waarmee je eindeloos varieert. Perfect voor een originele digitale branding. ‘Uni’ staat voor het universele aspect: hobbyisten uit de (internationale) omgeving vinden hun betaalbare materialen. ‘Craft’ verwijst naar ‘knutselen, maken en creëren’. Generatieloos logo De …

Generatieloos logo voor Unicraft Lees meer »

Geslaagde mercato voor Topfanz Topfanz Topfanz specialiseert zich als Halens nichebedrijf in merchandising voor voetbalclubs uit België en Nederland. Om het groeiende succes bij te benen, realiseerden ze twee geslaagde transfers dankzij een online campagne. De uitdaging Topfanz is het geesteskind van Jo Appeltans. Als strategische merchandisingpartner helpt deze verborgen parel de fanbeleving bij professionele …

Geslaagde mercato voor Topfanz Lees meer »

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars